Pohjois-Savon Yleisurheilu ry:n syyskokous ja piiriparlamentti 2023

5.12.2023

Syyskokous ja piiriparlamentti pidettiin Kuopiossa 4.12.2023. Tilaisuudessa palkittiin kauden aikana ansioituneet urheilijat, valmentajat ja seuratoimijat. Palkittujen lista ohessa. Pohjois-Savon yleisurheilun hallituksessa jatkavat Ilkka Maksimainen, Tuomas Huttunen, Roosa Väänänen, Anna Räty sekä erovuoroisista  Hanna Leinola ja Jaakko Vainikainen. Uutena jäsenenä hallitukseen valittiin Tarja Sahlström. Puheenjohtajaksi seuraavalle kaksi vuotiskaudelle valittiin Timo Eronen.

PSY piiriparlamentti 2023 - palkitut

Ansioituneet urheilijat:

Marjaana Heikkinen                   Parayleisurheilun MM-mitalisti (3.), parayleisurheilun SM-mitalisti (1.)

Kiira Väänänen                          Universiadit N moukari finalisti (7.)

Eveliina Rouvali                         Kalevan kisa -mitalisti (2.)

Senja Mäkitörmä                        Kalevan kisa -mitalisti (3.)

Taneli Juutinen                           Kalevan kisa -mitalisti (3.)

Anni Kuosmanen                       SM-maraton mitalisti (2.)

Mikko Kauppinen                       SM 19-22 mitalisti (2. ja 3.), SM-maastot M22 (1.)

Topi Huttunen                            SM 19-22 mitalisti (3. ja 3.)

Henri Säisä                                SM-maastot M19 (3.)

Iiris Airaksinen                           SM 16-17 mitalisti (1.), nuorten Ruotsi-ottelun lajivoittaja

Neea Sahlström                         Parayleisurheilun SM mitalisti (1., 1. ja 1.) ja PM-mitalisti (1., 2. ja 3.)

Nea Puurunen                           SM 14-15 mitalisti (1.)

Asseri Jestoi                              SM 14-15 mitalisti (1.)

Emilia Jauhiainen                      SM 14-15 mitalisti (2.)

Venla Siekkinen                         SM 14-15 mitalisti (3.)

Essi Sahlström                           SM 14-15 mitalisti (3.)

Saara Hukkanen                         Tulevat Tähdet monipuolisuuskilpailu, piirin 1. sija

Eemil Hallikainen                        Sisu-palkinto

Pasi Pitkänen                              Sisu-urheilijan valmentaja

Ansioituneet joukkueet:

Jenni Jaatinen, Sini Karjalainen ja Ella Mykkänen     SM-viestit N19 mitalijoukkue (1.)

Emilia Jauhiainen ja Iida Pennanen                           SM 14-15 joukkuekisan mitalijoukkue (1.)

Venla Siekkinen ja Essi Sahlström                             SM 14-15 joukkuekisan mitalijoukkue (3.)

Iiro Säisä, Eemil Veikkola ja Niilo Kouvalainen           P15 KiU SM-maastot joukkuekisan 1.

Ansioituneet valmentajat, seuratoimija ja seurat:

Teemu Leppämäki                                                             Vuoden valmentaja

Sami Karjalainen                                                               Vuoden valmentaja

Mette Lukin                                                                        Vuoden nuorisovalmentaja

Kari Korhonen                                                                    Vuoden nuorisovalmentaja

Mikko Kouvalainen                                                             Vuoden seuratoimija

Arja ja Juhani Liemula                                                        Vuoden yleisurheilutoimija

Anna-Maija Nenonen                                            Ansiokas toiminta piirin yleisurheilun hyväksi

Kuopion Reipas                                                                 Nuorisotoimintokilpailu 1. sija piirissä

Kuopion Reipas                                                                 Vuoden seura (seuraliigan 1. sija piirissä)